четвъртък, 8 септември 2011 г.

Durarara!!

Алоха! Тая нощ ме подгони музата да гледам филмчета повечко. 

По принцип не съм от хората, които успяват да гледат повече от 1-2 епизода нещо или филма за една вечер. Постоянно търся някакъв дразнител, а то в моя случай не се иска много търсене, защото 24/7 някой с нещо ме занимава или аз се занимавам и като цяло трябва тотално да се изключа, за да имам нужното "свободно" време. "Свободно", защото съм човек със свобода и време, колкото щеш... ама просто съм такъв, че винаги си намирам всевъзможни неща да се занимавам. 

В този ред на мисли се подготвя интересна индивидуална лига на StarCraft2, за която в близко бъдеще се надявам да разберете повече, като се изчистят подробностите. Поне за България, ще имам известно участие от към организация.

Таа.. да влезна в коловоза, към който завих със самото заглавие на поста. 


Durarara!! - едно не много дълго аниме (24 епизода).
Като цяло съм фен на японската култура и традиции, а също така харесвам светогледа на японците и техните ценности. Макар, че със сигурност не са баш такива, каквито са през погледа на един чужденец (Булгар, Булгар!). Tова пак е отделна тема...

Въпросното аниме - преди известно време започнах да го гледам, като първите 2 епизода, откровено не бяха нещо феноменално и запомнящо се, но нещо ме подтикваше да продължа да го гледам и да му дам шанс (липсваха така дразнещите ме "чибита", например) и ми изглеждаше сякаш историята има известен потенциал.

Първите епизоди се оказаха нещо, като представяне на героите във филмчето, а в последствие всеки един малко по малко започна да се избистря и да запълва правилните полета в пъзела, наречен "история на Durarara!!." Искам, но няма да се вглъбявам във всеки персонаж. Готиното е, че всеки един от тях е буквално уникален и тотално различен спрямо останалите по митичен, абстрактен, духовен или чисто визуален начин. Около десети епизод започнаха първите по-сериозно обрати, които са така характерни за японските анимета и в един момент за един епизод историята започва да се преобръща на 360 градуса...  по няколко пъти! СТРАХОТНО - YES :)


Въпреки това цялото аниме не успява да ме грабне на 100% (ооо, повярвайте ми много е добро(!!), но 100% са доста за критикар, като мен)... да фиксираме една цифра от порядъка на 92,369%. Има няколко неща, които ме подразниха.

- Историята става изключително динамична, но явно авторите са решили да редуват активно действие с пасивно действие, което на моменти се е получило добре, но в други е направо дразнещо. Въпреки това те са направили тази особеност на филмчето, като една неразделима част от сериала... което в един момент става леко досадно.
- Постарали са се да направят няколко тотално различни, всеки по себе си, страхотни персонажи. Запомнящи се и в един момент изглеждащи доста комплицирани. НО, като погледна назад част от тях всъщност са представени на публиката по начин, който не е достатъчно запомнящ се за тяхната същност. Така накрая се получава една супа борж, с адски добри съставки, всяка по-добра от другата, но без нужните подправки, така че да я запомниш през следващата седмица.


Не ме разбирахте погрешно - самия факт, че пиша за Durarara!! означава, че ме е подразнило (в добрия смисъл на думата) и искрено ме кара да си троша пръстите върху клавиатурата. И въпреки това от толкова добри и ЯКИ персонажа, накрая не успява нечия история да изпъкне пред останалите достатъчно, за да си каже човек - "Ето тази нощ няма да се спи, ако ще утре шефа да ме уволни, след като днес цял ден не успях да отида на работа заради Durarara!!". Доста крайно желание имам от едно аниме, но такова чувство имах докато гледах преди години моя топ фаворит ЕВЪР - FullMetal Alchemist (първия сериал).
- Също така, неприятен вкус ми оставиха персонажите (отново) и по-точно тяхната роля в цялостната концепция на "сценария". Това за едни може да бъде много ЯКО, но за мен е леко разочарование... Мдааа, не казах и коя тяхна особеност. Просто ти показват няколко души в Токио (Токио по дяволите... 20 000 000 ++ население), които сякаш се богоизбрани и в един момент им се преплитат историите... Ама става въпрос за фея, мега мощния "барман", некви пръдливи ученици, руска печка, доктор, шефка на фармацевтична компания и т.н. Мааа WTF?! Нали знаете онези мега яките филми или състезания, на които човек им се кефи супер много... и после като го погледне на другия ден си вика "Т'ва е баси нагласеното"...

Лека нощ и гледайте Durarara!! Пак ще изтъкна, че самия факт да изпиша толкова дълга статия за нещо е достатъчен, за да бъде ясно, че е ЯКО. Все пак аз си падам и се интересувам само от ЯКИ неща ;) Ако не сте се убедили до сега... вижте филмчето и ще се убедите ;)


Няма коментари:

Публикуване на коментар