понеделник, 14 май 2012 г.

StarCraft2 latest patch анализ

През последната седмица в StarCraft "вселената" навлезе нов patch, както голяма част от хората знаят. Може и да не е голяма част от хората, но е известна част... нека го нарека ПАРЧЕ от кибер бойците.


Тази статия не е с цел да анализирам промените, които са наложени или какви са резултатите. Те са известни, а резултатите в най-близко бъдеще ще бъдат на лице.

Нека все пак да напиша и какво се променя:

Protoss
Observer build time decreased from 40 to 30 seconds
Zerg
Overlord movement speed increased from 0.4687 to 0.586
Queen anti-ground weapon attack range increased from 3 to 5
В настоящата статия ще ви покажа един по-различен поглед, защо е имплементиран имено този патч. Един по-различен поглед върху който вероятно малко хора се досещат, че съществува. Една малка подробност, която всъщност управлява всяко едно действие в ежедневието ни и ако тя не е водеща за обикновения човек, тя е закон за управление и развитие на всяка една фирма, корпорация, а още повече на жадна за пари компания. 
Все пак да не забравяме, че "жадна за пари" не е мръсна дума, а закономерност в индустриалния, капиталистически свят, в който всички ние живеем.

Всеки един аспект, всяко едно ново нещо което се прави има своя цел и посока. Нека преглътнем ежедневните спорове "кой е по-по-най" и да се насочим отвъд очевидното.

Фактите сред хората, играещи компютърната игра наречена StarCraft2 са следните:
- StarCraft2 e създадена от Blizzard;
- Diablo 3 e създадена от Blizzard;
- Patch 1.4.3.2 (този, за който става реч) е пуснат седмица преди официално да излезе на пазара дългоочакваната трета част от RPG-то Diablo 3;
- Статистиките за играемост на расите от потребителите в StarCraft2 са следните:

Zerg - 29,33% 
Protoss - 36,49% 
Terran - 34,19% 
Има и редица други фактори, които трябва да имаме в предвид, но нека не се задълбочаваме в подробности. Сега нека разсъждаваме над изброените данни.

Голяма част от играчите на StarCraft2 рано или късно ще се откажат от играта в отчаяние, че не могат да станат по-добри, защото това става бавно и трудно, поне за огромна част от хората. Blizzard са наясно с тези неща по-добре от всеки друг на този свят. Те са компания, която е доказала през дългите години на своето съществуване (дълги на фона на индустрията, в която имат място под слънцето), че не правят случайни неща. Даже напротив, абсолютно всяко едно тяхно действие има определена цел, а успеха на всяко едно тяхно начинание, доказва, че това което правят, го правят повече от добре. Имено заради ТОВА сега е най-добрият момент за тях да отлюспят хората от тази игра, за да могат възможно най-бързо да ги прилапат в другия си свят, този на демони и нещастие, смърт и герои - Diablo 3.

Всичко е толкова просто, толкова елементарно. 
- Не еднократно Blizzard са показвали, че искат да направят една балансирана игра. Баланс във всяко едно отношение. Gameplay-а обаче отстъпва пред това броят на играчите да се балансира помежду си. Това многократно се опитаха да го постигнат, чрез различни похвати на балансът в играта. Последния им похват е сходен с предишния, но всъщност е много по-генерален с една едничка цел:

- Играчите, които играят Protoss и Terran са булшинството в сървъра на battle.net. Zerg-ите са малко. Нека тези, които така или иначе ще се откажат от играта, да бъдат юзърите с тези две раси.

Защо?
- Така ще се постигне баланс в сървърите на StarCraft2;
- Taка, хората които така или иначе ще се откажат от играта, ще останат свързани с продукт на Blizzard;
- Така, тези които нямат ИСТИНСКО желание за развитие и напредък, ще отпаднат.

Blizzard осъзнават много добре, че тяхното творение се е превърнало в един истински кибер спорт. Вероятно е първият истински електронен спорт. Имаше предпоставките от неговите предшественици, а сега тяхното отроче е на върха на крилете си. Нека хората, които не се интересуват истински от спорта наречен StarCraft2, не се залъгват още дълго, че могат да постигнат повече, защото изпусне ли се този момент, те ще изпуснат и цунамито наречено Diablo3 и ще отидат я на DotA2, я на GuildWars, я на нещо друго.

Чисто и просто е като утринна роса.

Ако не сте разбрали за какво говоря, няма значение, аз знам!

Ще завърша статията с един цитат, на един шведски "колега":
"StarCraft: Brood War is not a game, it's a sport!" - Lord of Chaos // Mattias Ylander



2 коментара:

  1. Интересна гледна точка ;) Не знам дали разсъжденията са изцяло твои или има части, породени от интернет статии. Мега якия пик :) Наистина Blizzard са супер мозъчни и жадни за пари, но го изкарваш по-очевидно, отколкото е. Изпускаш, че не всички играят за победа. Има индивиди, които толкова обичат и държат на расата си, че биха жертвали дори сутрешната си баничка за нея...

    ОтговорИзтриване
  2. Както и аз правя и ставам тъжен доста често :(
    В ладъра има все повече зерги срещу които ме пуска, така че за момента съм прав. Ще видим колко ще продължи това.

    ОтговорИзтриване